Založ si blog

Moja studená vojna..

moja-studena-vojnaViem.. Dlho som do tejto rubriky nič nepridala.. Asi preto,že sa mi už nechce blogovať,alebo preto,že písať sem o knihe Tolstého Anna Karenina by už asi bolo dosť zbytočné.. :)) Lenže teraz som narazila na skvost.. A skvost súčasnej literatúry..

René Benda to spáchal. Čiastočne autobiografická kniha. Ale bez ohľadu na to, famózna.. Čítam ju jedným dychom,a kvôli nej mám prihorené hrnce.. 🙂 Ale.. stojí to za to.. !!!.. :)))

Celé to je o mladom chalanovi. Chalanovi,ako som ja sama. Síce je narodený asi 5rokov predomnou,ale je ako ja. Tiež nad všetkým príliš uvažoval. A to ho donútilo konať. Celý román sa vinie od jeho narodenia, cez všetky udalosti v jeho živote, vďaka ktorým musel urobiť to,čo urobil. Je to v čase komunizmu, kedy sa veľa vecí nemohlo. Najprv mu emigrovala krstná mama, neskôr aj otec. Nechal tu ženu a dvoch synov. Tá sa vydala – podľa jej ponímania dosť dobre a dosť prezieravo, aby decká tento krok svojho otca neniesli celý život. Vzala si tajného.. Tomáš – hlavný hrdina – sa s tým nevie a nemôže zmieriť. Jeho správanie ovplyvnuje všetko,čo sa naokolo deje. Napríklad smrť otca jeho najlepšieho kamaráta, ktorý sa obesí po vykonštruovanej kauze sprenevery peňazí. Tomáš je zvedavý mladý človek – stredoškolák. Výborný študent, ktorý túži dostať sa na západ. Aj preto si vybral ekonomickú školu, odbor Zahraničný obchod. Verí,že tá mu otvorí dvere na západ. A tak sa snaží. Každý ročník končí s vyznanemaním, je aktívny aj mimo štúdia. Organizuje školský časopis a dobrovoľne sa prihlási na zemepisnú brigádu. Tá mu otvorí oči. Po úspechoch doma, v ČSSR, je pozvaný na medzinárodné kolo do Luxemburska. Ale.. Nedostane doložku…

Tento krok spúšťa niečo nepredstaviteľné. Tomáš pochopí, že nič mu dvere na západ neotvorí.. V tejto krajine v tých časoch vôbec nič.. Rozhodne sa pomstiť tým,že prekazí akciu ŠtB proti disidentom. Spojí sa s Majkym a dohodnú plán. Ukradne otčimovi materiály z trezora a upozorňujú všetkých.. Až…

Až narazí na volavku. Pán má na návšteve muža, ktorý šefuje jeho otčimovi. Tomášovi je jasné, že ho spoznal. Preto mu neostáva iné,ako dostať sa do Maďarska, a odtiaľ preč.. na Západ..

Tu príbeh vôbec nekončí.. Ale nechcem vám to tu rozpisovať celé.. Pretože mať túto knihu v rukách je neopísateľný zážitok.. Ja mám teda pocit, ako keby som to bola ja, kto utekal z CSSR na Západ.. A nie Tomáš Neckker, ktorému sa to podarilo,ale….

Prečítajte si.. :))

Človek mieni. .

05.02.2021

Antigenove testovanie.. Nestastne.. Od novembra som ako pendler testovana dvakrat do mesiaca.. Aj teraz som planovala a registraciou si potvrdila termin na 3.2.. Lenze co cert nechcel, planovana cesta do zahranicia sa na vikend zrusila, teda rozumne bolo o par dni posunut aj test, aby vydrzal 14 dni co najdlhsie.. To nebol predsa problem.. Cez kontaktny formular som odoslala poziadavku, a [...]

Prežila som XIII. ..

05.09.2020

Kapitolka trinasta Den zacal, ako kazdy iny.. O piatej uz mi vonia kava na stole. Popijam ju s janou, ktora je v tej istej budove, no nesmieme sa stretnut. Pijeme ju cez messenger, popripade si volame. Jana je trosku nervoznejsia. Chapem ju. Po 5tich tyzdnoch ide domov.. Ja som na tom lepsie psychicky, lebo idem z domu.. Aj ked domov.. Aj ked.. Tazko povedat. Cela situacia je taziva. Este len [...]

Prežila som XII. .

03.09.2020

Kapitolka dvanasta Odrazu je den testovania. Ohlaseni su na 9:30 a my sa naivne domnievame, ze to tak aj bude. Ranajky nam prinesu o cosi skor, pretoze dve hodinky pred testom sa nemoze jest, ani praktikovat ustnu hygienu. Na ranajkach nas prekvapila jedna vec. Vzdy sme mali na pitie caj, alebo bielu kavu, alebo dzus.. Odrazu nejaka sladka voda.. Mne to, priznam sa, vobec neprislo divne. Len [...]

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

missellie

Píšem, čo žijem.. A žijem, čo píšem..

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 213423x
Priemerná čítanosť článkov: 2223x

Autor blogu