Založ si blog

Dr. (ne)Ľudský

alebo Hlavným predmetom na medicíne je Arogancia?

 

     Vždy keď píšem podobný blog, kypí vo mne žlč. No vždy si uvedomujem, či tým neublížim tomu, o kom píšem. Ak by to náhodou čítal. A som si takmer vždy istá, že áno. Že by to ublížilo. Lebo pravda bolí.. Aj preto ostáva úprimnosť a otvorenosť len akousi neocenenou vlastnosťou ľudí. Aj keď každý z nás by ju ocenil. Ale.. Keď príde, tak je problém sa s tým vyrovnať. 

     Ja dnes sa idem vyžalovať na lekárov. Ako už viete z mojich predchádzajúcich blogov, som práceneschopná. S tým sa spája návšteva lekárov, a nemalé zážitky s nimi. Každý z nich je svojský, s každým treba jednať inak a ja ako empatik nemám problém to vycítiť.. U každého a jedného sa povie veta, alebo hodí gesto, ktoré ma naštartuje. Ale keďže som človek tolerantný a viem, že život dnes valcuje nielen nás „bežných“, s úsmevom a pochopením tolerujem aj to. No keď m niektorý z nich naznačí, že som hlúpa,alebo nekompetentná, čo by pacient, tak to sa už tolerovať nedá.

 

     Môj mladší syn nosí okuliare asi 10 rokov. Jeho zraková vada je veľká. Teda nie je úplne slepý, ale 9tky dioptrie tiež pre mňa nie sú nič. Keď som s ním začala chodiť k očnému, dal mi okrem  predpisu na optiku aj nejaké rady a odporúčania. Vtedy mi vravel, že sa mám zmieriť s tým, že okuliare bude nosiť do konca života, lebo je to záležitosť mozgu, ktorá je nemenná. Že sa to môže zlepšovať, ale sa to nikdy nestratí. Zmierili sme sa. Doba ide dopredu rýchlym tempom a dnes sú už operácie očí na zníženie dioptrií bežnou záležitosťou. A tak sme dúfali, že raz bude aj jeho vada operovateľná. Chlapec nemal problém s okuliarmi. Nosil ich vždy. Až som bola z neho milo prekvapená. Starší syn totiž okuliare od detstva odmietal a aj flákal. Aj fláka. Mladší bol pravý opak. Bolo vidieť, že ich potrebuje a že mu pomáhajú. A tak to šlo celé tie roky. 

     Niekedy po sviatkoch som si všimla zmenu. Odrazu okuliare boli položené kade tade, len nie na jeho očiach. Pýtam sa ho: „Filip, prečo nenosíš okuliare?“ Filip mi odpoveď dal. Vraj cez ne zle vidí, že je mu lepšie bez nich, že ho z okuliarov bolí hlava aj oči. Prekvapilo ma to, ale keďže som teraz mala eldorado svojich vyšetrení, na neho sa nedostalo. Až včera. 

     Včera mali v škole maškarný ples. Keďže môj syn takéto akcie nikdy nemal rád, začal sa doma krútiť a premýšľať, ako sa mu vyhnúť. A tak som ho vzala k očnému. Všetko šlo hladko, až kým sme sa nedostali dnu. Doktor asi nemal, alebo mal svoj deň. 

     Opýtal sa na problém. Tak som mu vysvetlila čo a ako, a on na mňa: „Ale veď on nemôže byť bez okuliarov, on má ešte 7čky dioptrie. Čo vy čakáte, že sa stratia len tak sami?“ Ten arogantný tón vám nesprostredkujem, ale verím, že nebude pre vás problém si ho domyslieť. A ja mu späť pokojne: „Nečakám, že bude bez okuliarov. Ale asi je potrebné niečo zmeniť, keď mu je z nich odrazu zle… Možno slabšie, alebo silnejšie. Neviem.. Preto sme prišli na kontrolu, aby ste to vy rozlúskli.. .“ „keby potreboval silnejšie, tak tieto z očí nedá dole!“ – Odbil ma hneď, ale šiel sa venovať Filipovi. 

     Asi už pri čítaní mu bolo niečo podozrivé. Nakoniec Filipa rozkvapkali a premerali strojom. Záver ho očividne šokoval. „No jasne.. “ – už pri meraní si mrmlal popod nos..

 

     A záver? Filip má odrazu dioptrií len 5,25. Okuliare mal 4,5 a tak mu boli prisilné. Vypísal nový predpis na optiku. Slovka prepáčte sme sa nedočkali.. 

Človek mieni. .

05.02.2021

Antigenove testovanie.. Nestastne.. Od novembra som ako pendler testovana dvakrat do mesiaca.. Aj teraz som planovala a registraciou si potvrdila termin na 3.2.. Lenze co cert nechcel, planovana cesta do zahranicia sa na vikend zrusila, teda rozumne bolo o par dni posunut aj test, aby vydrzal 14 dni co najdlhsie.. To nebol predsa problem.. Cez kontaktny formular som odoslala poziadavku, a [...]

Prežila som XIII. ..

05.09.2020

Kapitolka trinasta Den zacal, ako kazdy iny.. O piatej uz mi vonia kava na stole. Popijam ju s janou, ktora je v tej istej budove, no nesmieme sa stretnut. Pijeme ju cez messenger, popripade si volame. Jana je trosku nervoznejsia. Chapem ju. Po 5tich tyzdnoch ide domov.. Ja som na tom lepsie psychicky, lebo idem z domu.. Aj ked domov.. Aj ked.. Tazko povedat. Cela situacia je taziva. Este len [...]

Prežila som XII. .

03.09.2020

Kapitolka dvanasta Odrazu je den testovania. Ohlaseni su na 9:30 a my sa naivne domnievame, ze to tak aj bude. Ranajky nam prinesu o cosi skor, pretoze dve hodinky pred testom sa nemoze jest, ani praktikovat ustnu hygienu. Na ranajkach nas prekvapila jedna vec. Vzdy sme mali na pitie caj, alebo bielu kavu, alebo dzus.. Odrazu nejaka sladka voda.. Mne to, priznam sa, vobec neprislo divne. Len [...]

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

missellie

Píšem, čo žijem.. A žijem, čo píšem..

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 212533x
Priemerná čítanosť článkov: 2214x

Autor blogu