Prežila som. .

22. augusta 2020, missellie, Stk

Kapitolka prva…

Pozdravujem.. Rozhodla som sa podelit s mojim tragikomickym pribehom navratu domov v apríli 2020.. Pracujem na Slovensku..no moje stastie na nestastie je v PL, kde uz tri roky cestujem vzdy, ked mam 2dnove volno.. Konkretne 96km vzdialenost, co je zanedbatelne.. A tak sa udialo, ze som vycestovala ako vzdy v piatok, pretoze ma cakalo 4dnove volno. Polsko bolo este v tom case v pohode, akurat vyhlasili na 3dni kontroly na hraniciach, kvoli hufnemu nakupovanou slovakov v pl, kedze u nas uz boli obchody zatvorene.. Priatel prisiel pre mna autom, vracat som sa mala autobusom v utorok, co uz malo byt davno po avizovanej vikendovej akcii na hraniciach. Cesta zo Slovenska bola pohodova a plynula. Kiezby aj ta opacnym smerom taka bola.. V sobotu som s hrozou zistila, ze hermeticky uzatvaraju hranice.. Sok.. V pondelok volam svojej doktorke, ze aka vec a ona ze vypiseme PN ako karantenu. Dohodli sme sa, ze zavolam v stredu, lebo som mala este dva dni dovolenku.. V stredu volam doktorke a sokovana sa dozvedam, ze nemoze mi to napisat, lebo som za hranicami SK.. Sok.. Volam svojmu sefovi, ktory mi oznamil arogantne a nastvane uz po sobotnajsiej burlivej komunikacii o mojej nezodpovednosti a hluposti, ze mi neda ani neplatene volno, ani nepredlzi dovolenku, lebo oni nie su stroje. Bezradnost spustila emocne reakcie.. Najprv plac, potom hnev.. Neskutocny.. Strach cestovat verejnou dopravou z neznama domov.. 3 rozne autobusy na trase nejakych 100km..v case pandemie.. Priatel to rezolutne zamietol, ze ma nepusti.. Hrialo ma pri srdci, ze aspon niekto mysli aj na mna.. Bez jeho pomoci by bolo vsetko komplikovanejsie, pretoze nemam ponatia, kde na SK je Trstena a Vysny Komarnik, nieto v PL Barwinek ani Chyzne.. V zurivosti som sa rozhodla kontaktovat centralu mojej firmy a cez najvyssie miesta si vybavit neplatene volno, ktore sef musel zakceptovat. Dali mi mesiac.. Priatel mi zacal davat do poriadku svoje starsie auto, aby som sa s nim mohla vratit bezpecne domov. Kedze sam ma pracovne povinnosti, natiahlo sa to az do sviatkov, po Velkej noci som sa rozhodla vratit. Pat dni pred ukoncennim neplateneho volna. Pokracovanie v dalsom prispevku.. Ak nenamietate..