Založ si blog

Veriť je úžasné. .

     Asi týmto blogom viacerých prekvapím. Niekoho milo, niekoho tak naopak. Niekoho možno aj podráždim. A niekomu to snáď bude jedno.. Ste zvedaví, že prečo? Lebo verím.. 

 

     Verím a praktizujem. Som kresťanka. S mojou vierou je to trošku zamotané, ale stále verím v jedného Boha a v lásku (milosrdenstvo). Narodila som sa ako členka RKC. Stále ňou som. No vydala som sa za GKC a tak som srdcom i dušou GKC. Moja mama to síce dosť ťažko nesie a tak som ešte oficiálny prestup neriešila a ani neriešim. V podstate je to jedno. Podstata je Boh a jeho Láska.. 

     GKC moju vieru dosť podstatne zmenila. Keď som začala chodiť k nim, odrazu som začala Boha vnímať inak. Už to nebol ten prísny sudca, ktorý súdi a trestá. Už to bol otec, ktorý objíma a odpúšťa. Ak úprimne ľutuješ, odpúšťa. Stačí Mu veriť.. 

     V nedeľu mal jeden z viacerých kňazov v našej farnosti krásnu kázeň. Všetci sú skvelí kazatelia a ja by som ozaj privítala, keby svoje kázne niekde publikovali. Zatial sa tak nedeje, a tak som sa rozhodla, že toto vám napíšem sama. 

     Rozprával príbeh o jednom horolezcovi, ktorý bol veľmi ambiciózny a tak sa rozhodol vystúpiť na vysoký vrch sám, bez pomoci. Adrenalín z predstavy toho cieľa ho hnal dopredu aj v noci. A tak šiel a šiel bez prestávky. Až kým sa nestalo, čo sa dalo očakávať. Prišiel chybný krok a muž padá do hlbokej priepasti. V absolútnej tme. Počas toho pádu si uvedomil, že zomrie. Celý život mu preletel pred očami. Očakával koniec. Keď tu zrazu sa pád zastavil a on ostal visieť. Nevidel nič. Nevedel, čo má robiť. A tak sa krčovito držiac lana mocným hlasom zvolal:

„Bože, pomôž!!!“

A Boh mu odpovedal: „A naozaj to chceš?“

A muž presvedčivo:“Naozaj!!!“

„Tak odrež lano… “ – povedal Boh.

     Ale horolezec lano neodrezal.

     Na druhý deň ráno našli muža visiaceho na lane vo výške dvoch metrov nad zemou. Už bol mrtvy…

 

     Čo by ste urobili vy? Čo by som urobila ja? Verím Bohu natoľko, že by som to urobila? Môžem len napísať, že snáď áno. Ale pokušitelia sú všade a tak ťažko povedať, či by ma v tej chvíli neprepadli.. Ale… Skúsme sa zamyslieť nad otázkou vo všeobecnosti. Mám na svete niekoho, koho by som slepo počúvol, keby ma v tme viedol?… Dokážem veriť? … Bez toho, aby som videl, aby som ohmatal, aby som prečítal?

 

     Nie.. Toto nemá byť článok o tom, ako je viera v Boha jediná správna cesta. Toto má byť článok o tom, že chápem tých, ktorí neveria, ale veriť je pre mňa úžasné…  

Človek mieni. .

05.02.2021

Antigenove testovanie.. Nestastne.. Od novembra som ako pendler testovana dvakrat do mesiaca.. Aj teraz som planovala a registraciou si potvrdila termin na 3.2.. Lenze co cert nechcel, planovana cesta do zahranicia sa na vikend zrusila, teda rozumne bolo o par dni posunut aj test, aby vydrzal 14 dni co najdlhsie.. To nebol predsa problem.. Cez kontaktny formular som odoslala poziadavku, a [...]

Prežila som XIII. ..

05.09.2020

Kapitolka trinasta Den zacal, ako kazdy iny.. O piatej uz mi vonia kava na stole. Popijam ju s janou, ktora je v tej istej budove, no nesmieme sa stretnut. Pijeme ju cez messenger, popripade si volame. Jana je trosku nervoznejsia. Chapem ju. Po 5tich tyzdnoch ide domov.. Ja som na tom lepsie psychicky, lebo idem z domu.. Aj ked domov.. Aj ked.. Tazko povedat. Cela situacia je taziva. Este len [...]

Prežila som XII. .

03.09.2020

Kapitolka dvanasta Odrazu je den testovania. Ohlaseni su na 9:30 a my sa naivne domnievame, ze to tak aj bude. Ranajky nam prinesu o cosi skor, pretoze dve hodinky pred testom sa nemoze jest, ani praktikovat ustnu hygienu. Na ranajkach nas prekvapila jedna vec. Vzdy sme mali na pitie caj, alebo bielu kavu, alebo dzus.. Odrazu nejaka sladka voda.. Mne to, priznam sa, vobec neprislo divne. Len [...]

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Najvyšší správny súd, budova

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

missellie

Píšem, čo žijem.. A žijem, čo píšem..

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 213782x
Priemerná čítanosť článkov: 2227x

Autor blogu