Založ si blog

Prežila som VIII. ..

Kapitola osma..
Sadáme do auta.. Vyberám si sedadlo, urobim si pohodlie. Vodič sada za volant, vyrážame. V kútiku duše dúfam, že zaspím. Realita je ale iná.. Komunikácii na facebooku je vela. K tomu messenger, telefonáty, sms.. Niekde z polcesty volam svojej doktorke. Po krátkom telefonáte mazem z hlavy ďalší bod ako vybavený. Sledujem okolie a nestíham sa čudovať, ako sa vsetko za tri roky zmenilo.. Netuším kde sme, ale všade sa mi páči.. Vsade som doma.. Slzy sa mi opäť nahrnu do oci. Nechapem, odkial sa ich toľko berie.. Cez messenger píšem synovi prosbu o stiahnutie auta. Syn ešte spi. Do tretej rana mi robil spoločnosť. Napíšem, co potrebujem. Znovu pozorujem okolie. V hlave mi myšlienka strieda myšlienku.. Zbesily kaleidoskop. Privieram oči.. Ľutujem, že som nevzala ten visnovy likér..
– Pani..?
– Áno..? – strhnem sa..
– Volali mi, ze nemôžme zastaviť na benzinke. Bude vadiť v prírode?
– Vôbec nie..Zatiaľ sa to dá vydržať.. Pan vodič, tak aby ste vy mali čo najjednoduchší manéver autom.. Mozno vydržím až do cieľa.. 🙂
Zasmeje sa.. – to nebude nutné.. – Isto si urobíme aspoň fajcpauzu..
Neprotestujem. Znovu sa ponaram do svojho sveta. Odpíšem na spravy, vybavím telefonáty. Neprítomne sledujem ubiehajucu krajinu. Cesta je nekonecna.. Premýšľam, ako by som toto v noci zvladla.. Isto nezvladla. Zastavujeme. Motorest Sosna. Zaplavila ma spomienka na dobrú kávu z cias, ked som ešte cestovala do ďaleka. Tu mal autobus povinnu prestávku. Vykonám potrebu, urobím fotku nádherných Tatier v slnečnom počasí. Posielam ich milaczikovi. Vodič už fajčí.. So spytavym pohľadom kladiem otázku berúc do rúk cigarety. Nepatrným pohybom naznačí súhlas. Sťahujem rusko, gentlemansky mi pripali..vedieme rozhovor. Dozvedám sa, že sú zazmluvneni tak, že vyrážajú o 7mej rano, alebo o 7mej vecer.. Ale ze keby bola požiadavka v noci, nemal by problém. Rozprával mi, ako viezol Prešovčana do Pezinku.. Len cestou chvalabohu dostal správu, že sa uvoľnilo miesto v Bardejovskych kúpeľoch. Zhodneme sa na tom, že sme superbohatý štát, ked sa tak nezmyselne rozhadzuje kilometrami. Cítim, že sa snaží vynahradiť to nepríjemné z noci.. Aj ked sám presne nevie, čo sa dialo, asi to tuší.. Cigareta dohorieva, nastupujem.. Pokračujeme.. Oznamuje mi, že ešte hodinku a pol a sme tam. Príde mi uz zbytočne ponarat sa do snov.. Sledujem krásy Slovenska aj ked z idúceho auta.. Zrazu precitnem. Ved ja nemám dosť cigariet. Obraciam sa s prosbou na vodiča. Nemá problém.. Zastavuje na benzinke a ja trubka si poprosím len cigarety.. Na flasku som ani len nepomyslela. Moje zamrznuté nohy by ju iste ocenili. 🙂 Čakám ho v aute, o chvíľku sa vracia.. Podáva nákup.. Cigy preberám.. Pri peniazoch váham.. Keby bola drobná 5tka, dám mu ju za ochotu.. 10ina sa mi už zdalo veľa, vzhľadom na môj okliesteny rozpočet na nasledujúci mesiac. Cesta ubieha spokojne, píše mi syn.. Dohadujeme detaily okolo auta. Vola mi miláčik.. Pise kamoska.. Ooo.. Oravský zámok.. Naadhernyy.. Milujem hrady a zámky.. O chvíľku auto zastavuje.. Vodič otvára dvere so smejucimi očami..
– Pani.. Sme v cieli.. Nech sa paaci.. – s obavami na neho hľadím.. Velmi sa mi z auta nechce.. Pochopí..
– Nebojte sa.. Vsetko to stalo za to.. Ubytovanie je super. Bude dobre..
Neviem prečo ale verím mu.. Druhy človek, ktorého mám chuť objať.. Cením si to.. Lebo toto sú tie maličkosti, ktoré robia život znesitelnym.. Zbieram si veci.. Odprevádza ma do vestibulu..lucime sa..
– ďakujem krásne za vsetko.. A keby ste náhodou tade mali o 6dni cestu, zastavte sa tu, ci náhodou nejdem domov.. 🙂
Uprimne sa smejeme. Uisťuje ma, že raad.. Ci to myslí vážne? Pochybujem.. Len chcel napraviť pokazené. Vyrovnať negatívne pozitivnym.. Minimaalne.. Aj sa mu podarilo.. Áno.. Tak málo mi stačí.. 🙂
Pokračovanie nabuduce..

Človek mieni. .

05.02.2021

Antigenove testovanie.. Nestastne.. Od novembra som ako pendler testovana dvakrat do mesiaca.. Aj teraz som planovala a registraciou si potvrdila termin na 3.2.. Lenze co cert nechcel, planovana cesta do zahranicia sa na vikend zrusila, teda rozumne bolo o par dni posunut aj test, aby vydrzal 14 dni co najdlhsie.. To nebol predsa problem.. Cez kontaktny formular som odoslala poziadavku, a [...]

Prežila som XIII. ..

05.09.2020

Kapitolka trinasta Den zacal, ako kazdy iny.. O piatej uz mi vonia kava na stole. Popijam ju s janou, ktora je v tej istej budove, no nesmieme sa stretnut. Pijeme ju cez messenger, popripade si volame. Jana je trosku nervoznejsia. Chapem ju. Po 5tich tyzdnoch ide domov.. Ja som na tom lepsie psychicky, lebo idem z domu.. Aj ked domov.. Aj ked.. Tazko povedat. Cela situacia je taziva. Este len [...]

Prežila som XII. .

03.09.2020

Kapitolka dvanasta Odrazu je den testovania. Ohlaseni su na 9:30 a my sa naivne domnievame, ze to tak aj bude. Ranajky nam prinesu o cosi skor, pretoze dve hodinky pred testom sa nemoze jest, ani praktikovat ustnu hygienu. Na ranajkach nas prekvapila jedna vec. Vzdy sme mali na pitie caj, alebo bielu kavu, alebo dzus.. Odrazu nejaka sladka voda.. Mne to, priznam sa, vobec neprislo divne. Len [...]

medveď

Odstrelom problémového medveďa v L. Mikuláši sa bude zaoberať enviropolícia

23.04.2024 12:55

Občianska iniciatíva My sme les spochybňuje, že pri Liptovskom Mikuláši došlo k usmrteniu správneho medveďa.

Pellegrini

Web ČTK napadli hackeri, vydali správy o zmarenom atentáte na Pellegriniho

23.04.2024 12:36, aktualizované: 13:08

Udalosťou sa zaoberá česká Bezpečnostná informačná služba a ďalšie úrady.

Russia Ukraine War Struggling Farmer

Zelenskyj umožňuje stíhať veľkých gaunerov. Ministra podozrievajú, že okradol štát o hektáre pôdy

23.04.2024 12:18

Skupina organizovaného zločinu na čele so šéfom vládneho agrorezortu podľa vyšetrovateľov ukradla pozemky v celkovej hodnote 6,85 milióna eur.

Súdna rada

Súdna rada je aktuálne v kompletnom zložení, budúce nominácie nebude komentovať

23.04.2024 12:01

Dvaja z aktuálnych členov súdnej rady, ktorých v minulosti zvolila do funkcie NR SR, však budú túto stredu vypočutí pred ústavnoprávnym výborom.

missellie

Píšem, čo žijem.. A žijem, čo píšem..

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 213603x
Priemerná čítanosť článkov: 2225x

Autor blogu