Založ si blog

znovuobjavené: Horúcou hlavou..

– „Ahoj..Prepáč,že meškám..Pracovné záležitosti..Dlho čakáš?“ – pýta sa udýchaná Marta a sadá si na stoličku vedľa. Mimovoľne si rukou odhŕňa vlasy za ucho. Ivana ju pozoruje..
-Vyzerá byť taká spokojná,šťastná..Ale Ivana vie,že tiež to nemá  s manželom vždy jednoduché. Lenže ona má na to iný pohľad. Kiež by som to vedela aj ja tak vidieť..- zamyslela sa Ivana,kým si Marta vyberá zákusok ku káve.. – Hm..Dobre si vybrala..
– „No..tak..hovor..Čo ťa trápi?..Vyzeráš zničene..utrápene..Deje sa niečo?..A vôbec..Kde máš chlapcov?..“ – Marta chrlí slová presne takým istým spôsobom,ako žije..Energicky..
– „Chalani?..Poznáš to..Po svojom šli..Ani neviem presne kam…Chcela som sa s tebou poradiť..Jaa..Rozhodla som sa,že sa rozvediem..“ – povedala Ivana tíško a Marta sa zasekla pri miešaní kávy..S otvorenou pusou sa chvíľu dívala na Ivanu a potom to už nevydržala..
– „Zbláznila si sa?..Prečo to chceš urobiť?..Sú nejaké problémy,o ktorých neviem?“ – pýta sa Marta so strachom.
– „Nie..O všetkých vieš..Nevládzem žiť takýto život..Nemá to zmysel..Nechápeš to?“ – Ivana má slzy na krajíčku.
– „Aha…A myslíš,že pre neho tento život zmysel má?..Že toto bolo jeho cieľom?“ – nechápe Martha.
– „Jasne..zase sa budeš zastávať jeho..Ale..čo z takej rodiny,keď  manžel príde domov len na noc?..Vyčerpaný k smrti..Ledva sa zvláda osprchovať a najesť. Povedz mi,čo my máme z toho?“ – Ivana začina nevedomky kričať..Je zúfalá..
– „Iva..Môj manžel je preč 2 mesiace v kuse. Tiež mam deti,domácnosť a kopec povinností. No vidím aj to,že on do tej práce nechodí preto,aby nás trestal. On tam chodí preto,aby sme nemuseli rozmýšlať,či kúpime tričko zo Slovenky,alebo radšej od číňana..Rozumieš tomu?..Rodinný život si žiada obete..A toto je jedna z nich..Naši muži by tiež boli radšej doma,s nami..Viem to..verim tomu..Ale..ako sa potom obracať na pošte pri platení šekov?..Veď žiť treba..A bez peňazí to nejde..“ – ukľudňuje Marta Ivanu,ale tá je zaťatá..
– „Čo mi z prachov,keď ich nemám s kým míňať? Čo z toho,že sú,keď sa nedá užívať radosti života..Som rozhodnutá..Už som podala žiadosť..Peter o tom vie..“ – Ivana stíchla..Pery sa jej chvejú od zadržiavaného plaču..
– „Nebolo jednoduchšie povedať mu nech si zoberie 3 mesiace neplatené voľno?..A žiť len z ostatných príjmov v rodine..Možno by si potom pochopila..“ – neveriaco krúti Marta hlavou – „Nechce sa mi veriť,že dokážeš takto ublížiť sebe,Petrovi a aj chalanom..A kvôli úplne prirodzenej veci..Fakt sa mi nechce..Ale..Je to tvoj život..Sama si sa rozhodla..Naše kamarátstvo to nepokazí,aj keď vieš,aký mám na to názor..“ – dokončí Marta a v duchu dúfa,že si to Ivana ešte rozmyslí..Zdá sa jej to celé neuveriteľné..Vidí,že Ivane je biedne,tak odvádza tému inam..
– „Ten koláč je famózny..Čo myslíš..Čo je toto?..“ – dáva Ivane ochutnať a Ivana sa hneď chytá..V pečení je doma.Škoda jej..Je skvelá gazdinka..Len trošku slaba..Samota ju ubíjala..Ale..veď možno pochopí a stiahne žiadosť skôr,ako si tu samotu priklepne definitívne..

Prešiel zhruba pol rok..Marta sedela v kancelárii a zamyslene ťukala do compu správu. Keď sa otvorili dvere,otočila sa v kresle a zbadala Ivanu..
– „No vítaj..Pani znovuslobodná..Rada Ťa vidím..Dáme si kávu?“ – usmieva sa Marta na čerstvo rozvedenú Ivanu.
– „Ak neruším,tak by som si aj dala..“ – povie tíško Ivana..Marta ju pozoruje..Z Ivany je troska..
– „Hovor..“ – vyzve Marta Ivanu..Ivana si zťažka sadá do kresla..
– „Marta…Pomôž mi…Som totálna krava…“ – rozplače sa Ivana..Marta ju chápe..Vie,čo ju trápi..
– „Viem…Niekedy ti prišiel domov aspoň na noc..Teraz už nechodí vôbec..Odhliadnuc od toho,že ani peniaze nenosí..“ – povie Marta chápavo.
– „O peniaze nejde..Dáva mi dosť..Aj chalanovm.A aj ja zarábam slušne..Ale tá samotaa..“ – Ivana sa rozplače..Pleciami jej prudko myká..Marta sa postaví a vyberá fľašu Fernetu z baru…
– „Nerev..“ – povie Ivane,keď nalieva do pohárikov.. – „Teraz si dáme niečo na ukľudnenie nervov a potom začneme premýšlať,ako ďalej..“ 
Ivana sa zdráha,ale nakoniec sa podvolí..Verí Marte..Ona určite niečo vymyslí..Ona to vie…

Človek mieni. .

05.02.2021

Antigenove testovanie.. Nestastne.. Od novembra som ako pendler testovana dvakrat do mesiaca.. Aj teraz som planovala a registraciou si potvrdila termin na 3.2.. Lenze co cert nechcel, planovana cesta do zahranicia sa na vikend zrusila, teda rozumne bolo o par dni posunut aj test, aby vydrzal 14 dni co najdlhsie.. To nebol predsa problem.. Cez kontaktny formular som odoslala poziadavku, a [...]

Prežila som XIII. ..

05.09.2020

Kapitolka trinasta Den zacal, ako kazdy iny.. O piatej uz mi vonia kava na stole. Popijam ju s janou, ktora je v tej istej budove, no nesmieme sa stretnut. Pijeme ju cez messenger, popripade si volame. Jana je trosku nervoznejsia. Chapem ju. Po 5tich tyzdnoch ide domov.. Ja som na tom lepsie psychicky, lebo idem z domu.. Aj ked domov.. Aj ked.. Tazko povedat. Cela situacia je taziva. Este len [...]

Prežila som XII. .

03.09.2020

Kapitolka dvanasta Odrazu je den testovania. Ohlaseni su na 9:30 a my sa naivne domnievame, ze to tak aj bude. Ranajky nam prinesu o cosi skor, pretoze dve hodinky pred testom sa nemoze jest, ani praktikovat ustnu hygienu. Na ranajkach nas prekvapila jedna vec. Vzdy sme mali na pitie caj, alebo bielu kavu, alebo dzus.. Odrazu nejaka sladka voda.. Mne to, priznam sa, vobec neprislo divne. Len [...]

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

missellie

Píšem, čo žijem.. A žijem, čo píšem..

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 213758x
Priemerná čítanosť článkov: 2227x

Autor blogu