Založ si blog

Nech mi hlavu neroztrhne..

Ešte pred piatimi minútami som bola rozhodnutá tu napísať blog o svojich myšlienkach.. A nie prvý krát. Behom piatich minút ma prepadli myšlienky iné, a síce,že to aj tak nemá zmysel.. Ale keď už som zapla počítač, tak sa pokúsim povedať vám, čo trápi moju dušu..

 

Trápi ju veľa.. Ale úplne najviac ľudská nevraživosť..

 

Nevraživosť voči ľuďom.. bez ohľadu na ich farbu pleti,či vierovyznanie.. voči ľuďom ako takým. Obrovská nevraživosť..

 

Najviac to pociťujem vo vzťahu neveriaci – veriaci. Áno.. som veriaca. Verím v Boha.. A nezačnite zase do mňa s tými večne opakovanými argumentmi proti cirkvi ako sú inkvizície, pedofília a nenažranosť,či bohatstvo.. Nezačnite mi prosím vysvetľovať,že Boh neexistuje, pretože ho nikto nikdy nevidel.. A že som vlastne hlúpa že verím, že mám vymytý mozog a tak podobne.. Mňa už tieto vaše reči unavujú.. Rovnako,ako reči o tom,že hurá.. konečne štát dostal rozum a odlúči cirkev od štátu.. A nebude prispievať, pretože cirkev je prachatá dosť.. A podobne..

 

Potom sa tu začnú objavovať články typu: Kňaz si vypýtal 10eur za spoveď..

 

Vieme my ľudia,čo vlastne chceme?

 

Ak sú kňazi ústretoví ľuďom, tak je zle, lebo by nemali. Prichádzajú pochybnosti a ohováranie. Ak je kňaz uzavretý vo svojom vzťahu k Bohu a zachováva si od ľudí odstup pre svoje vnútorné pocity, tak je zlý, lebo sa odťahuje.. Ak brávajú deti na akcie, tak je zlý, lebo ktovie,čo s deťmi robia.. Ak neberú, tak sú zlí, lebo sa deťom nevenujú..

 

Už minimálne 2011 rokov sa pokúšame zničiť Cirkev.. Pokúšame sa o to všetci.. Ako jej odporcovia, tak jej prívrženci vrátane kňazov a aj vyššie postavených hodnostárov.. Pokúšame sa o to nie všetci rovnakým dielom.. nie všetci vedome.. Ale.. pokúšame sa.. A ona odoláva.. A ja verím,že odolá aj tomu, keď sa štát rozhodne nechať ju plávať..

 

A tu je tá nevraživosť.. Prečo to tak veľmi vadí ľuďom,že cirkev a štát sú za jedno? Prečo nemôžete prehryznúť fakt,že sú ľudia takí i onakí? Že kostoly sú tu tak pre občanov štátu,ako napríklad školy či nemocnice? Že je to vlastne tiež naše?

 

Žijem na východe Slovenska.. Do SND nechodím.. v živote som tam nebola.. taktiež nehrávam futbal a ani mu nefandím.. Vlastne.. je vôbec čomu?  Ale nikdy.. Nikdy nepoviem, neprispievaj štát na kultúru alebo divadlo, lebo mne ich netreba.. Ja ľuďom doprajem.. Ak to chcú a je ich veľa, tak nech to majú..

 

Tu u nás sa pred 15timi rokmi vystavila nová cerkov (www.cerkovsl.sk).. Vystavila sa svojpomocne, z peňazí,ktoré sa vyzbierali medzi farníkmi a aj nejakých príspevkov, presný rozpočet nepoznám. Bola to prvá greckokatolicka cerkov v SL. Zatiaľ stále jediná. A vystavila sa preto,že v SL je veľa greckokatolíkov a svoj chrám nemali.. Nikto nikoho nenútil prispieť. Nebol urobený rozpis a peniaze sa neodovdávali na hlavu. Pri cerkvi je aj novopostavený kláštor Redemptoristov.. Takže tu máme kňazov viacerých.. A musím napísať, že klobúk dolu pred všetkým,čo v našom meste robia..  Okrem svojho poslania sú súčasťou kultúrno-športového života v meste..  Organizujú rôzne výlety pre deti, rôzne kultúrne akcie ako napríklad Evanjelium o Márii, dokonca bol už aj Breakfestival a podobne..(http://www.redemptoristi.nfo.sk/index.php/archives/955 ) Na nič nikdy nepýtali peniaze.. A za to som im vďačná.. A aj im rada prispejem..

 

Niekde si kňaz vypýtal 10eur za spoveď.. Obrovské pohoršenie.. Dnes sa pripláca všade.. v nemocniciach, školách.. a ak odlúčime cirkev od štátu, tak sa bude aj v kostoloch.. Ale.. kňaz by si nemal..

 

Ja  verím, že peniaze vieru v Boha neovplyvnia.. Teda.. tú moju určite nie.. A ak bude príležitosť rozhodnuť sa, čo má byť z mojich daní dotované, tak cirkev bude mať rovnakú dôležitosť,ako zdravotníctvo,či školstvo..

 

Pretože viera v Boha neplodí zlo.. Zlo plodí ľudská nevraživosť a túžba po prevýšení Jeho samotného..

 

 

Človek mieni. .

05.02.2021

Antigenove testovanie.. Nestastne.. Od novembra som ako pendler testovana dvakrat do mesiaca.. Aj teraz som planovala a registraciou si potvrdila termin na 3.2.. Lenze co cert nechcel, planovana cesta do zahranicia sa na vikend zrusila, teda rozumne bolo o par dni posunut aj test, aby vydrzal 14 dni co najdlhsie.. To nebol predsa problem.. Cez kontaktny formular som odoslala poziadavku, a [...]

Prežila som XIII. ..

05.09.2020

Kapitolka trinasta Den zacal, ako kazdy iny.. O piatej uz mi vonia kava na stole. Popijam ju s janou, ktora je v tej istej budove, no nesmieme sa stretnut. Pijeme ju cez messenger, popripade si volame. Jana je trosku nervoznejsia. Chapem ju. Po 5tich tyzdnoch ide domov.. Ja som na tom lepsie psychicky, lebo idem z domu.. Aj ked domov.. Aj ked.. Tazko povedat. Cela situacia je taziva. Este len [...]

Prežila som XII. .

03.09.2020

Kapitolka dvanasta Odrazu je den testovania. Ohlaseni su na 9:30 a my sa naivne domnievame, ze to tak aj bude. Ranajky nam prinesu o cosi skor, pretoze dve hodinky pred testom sa nemoze jest, ani praktikovat ustnu hygienu. Na ranajkach nas prekvapila jedna vec. Vzdy sme mali na pitie caj, alebo bielu kavu, alebo dzus.. Odrazu nejaka sladka voda.. Mne to, priznam sa, vobec neprislo divne. Len [...]

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Najvyšší súd NS

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

missellie

Píšem, čo žijem.. A žijem, čo píšem..

Štatistiky blogu

Počet článkov: 96
Celková čítanosť: 213783x
Priemerná čítanosť článkov: 2227x

Autor blogu